Türkiye’de E-Ticaret Hacmi Büyüyor

Ülkemizde Hızla Büyüyen Alan E-Ticaret

Türkiye’de E-Ticaret Hacmi

Türkiye’de e-ticaret hacminin 2018’de 900 milyara ulaşması bekleniyor. Günden güne artan hacim ile gelecekte online satış hacminin mağaza satışını geride bırakacağı öngörülüyor.

Elektronik Ticaret İşletmeleri Derneği’ne göre (ETİD) e-ticaret sektörü yıllık %30 büyüme gösteriyor. Dijital dönüşümde markalar toptan satış yapan sitelerden çekilip kendi e-ticaret sitelerini kurmaya yöneliyor.

Türkiye’de E-ticarete yönelime bakıldığında kullanıcılar tarafından “Ucuzluk” ilk sırada tutulmaktadır. Türkiye’de bir ürün için birden fazla fiyat yer alması insanları olabildiği kadar uygun fiyat analizine yöneltmektedir. Online alışverişi tercih eden kullanıcılardan %36’sı alışveriste kolaylık sağladığı için tercih etmiş, %56’lık bir bölüm ise ucuz olduğu için e-ticarete yönelmiştir. Başka sebepler ile e-ticarete yönelen kullanıcıların oranı %8’i göstermektedir.

Setup34 Türkiye’de E-Ticaret Hacmi

Dünya ortalamasına baktığımızda e-ticaret alışverişlerinin tercih edilme sebebi kolay olması olsa da , Türkiye’de asıl tercih edilme sebebi ucuzluk olmasıdır.

Dijitalleşmek firmaların kaçınılmaz geleceği, siz de e-ticaret sitenizin kurulumunda ve takibinde Setup34 Digital Agency hizmetlerinden faydalanabilirsiniz.

Bir e-ticaret sitesi kurup ürünlerinizi satışa çıkarmaya başladığınızda pazarlama stratejilerinizden biri olan Sosyal Medya için hazırladığımız  “Sosyal Medya’da Pazarlamanın Olmazsa Olmazları” yazımızı okumanızı tavsiye ederiz.

Online Satışın Önemi

Genç işletmelerin veya işini büyütmek isteyenlerin tercihi online işlemlerden yana. İnternetten satış yapmak satış oranlarını arttırıyor, büyümeyi hızlandırıyor.

Setup34 Online Satışın Önemi
Hızlı ve pratik

Müşteriler geniş çaplı online arama yaparak satıcı ile hiç temas kurmadan ürün hakkında detaylı bilgiye ulaşabiliyor. Ayrıca online ödeme yöntemleri ile akıllı telefonlarından dahi duraksamadan alışveriş yapabiliyor. Müşteri, 7/24 açık bir pazarla bağlantı kuruyor.

Maliyetsiz

E-ticaret sitelerinin kurulum maliyetinin düşük olması talebi arttırıyor. Sadece e-ticaret üzerinden çalışarak ve envanter yönetim maliyetini en aza indirerek büyük ölçüde tasarruf sağlanabiliyor.

Veri Toplama

Müşterilerin hangi ürünlerle yoğun olarak ilgilendiklerini, site içi davranışlarını gözlemleyerek müşteri ihtiyaçlarına dair detaylı veri toplanabiliyor. Böylece ürün geliştirme aşamasında talebe göre arz etme olanağı artıyor.

Satış Stratejisi

Online satış ile müşteriye doğrudan nüfuz edecek satış stratejileri yaratmak kolaylaşıyor. Özel kampanya ve indirim trafiği oluşturmak takipte kalmak isteyen müşterilerin sık sık siteyi ziyaret etmesine yol açıyor.

Online Satış Müşterileri Yalnız ve Başıboş Bırakmıyor

E-Ticaret sitesi kurulumu aşamasında müşterinin ürünle ilişkisinde izleyeceği yolları, arama yapacağı kanalları ve kategorileri doğru şekilde oluşturmak önemlidir. Chatbot servisi ile müşteriyle iletişime geçebilme imkanı tanımak ayrıca güven unsuru oluşturuyor.

Online Satış İçin Seo’nun Önemi

Doğru optimizasyonu sağlayarak (SEO) e-ticaret sitesi yapılandırmak müşterilerin sadece Google aramasında ilk rastlayacağı seçenekler arasına girmesini sağlayabilir. Bu da rakip firmaların e-ticaret siteleri arasında size öncelik tanınmasına olanak sağlayabilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir