Facebook’tan Etkileşim Odaklı Gönderilere Engagement Bait Engeli

Sosyal Medya Yönetimi

SOSYAL MEDYANIZI DOĞRU YÖNETİN

Marka bilinirliği yaratırken sosyal medya yönetiminin ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. Televizyon reklamları, elden ele dağıtılan broşürler ve gazete reklamlarının önüne geçtiğini görüyoruz. Günümüzde ise dijitalde belirlenmiş olan bir reklam stratejisinin entegre olarak televizyon ve gazete reklamları ile nasıl birleştiğini izliyoruz. Özellikle büyük markaların yıllık reklam bütçelerinin büyük bir kısmını dijitale kaydırması ve hedef kitlesine dijital mecralardan ulaşması da bunda önemli bir etken oldu.

Yalnızca Facebook, Twitter, Pinterest, Foursquare ya da Instagram kullanıcılarına değil aynı zamanda size ulaşmak isteyen kullanıcılara Google, Yandex ve Bing arama motorlarında da üst sıralarda olmanız etkin bir sosyal medya yönetimi uygulamanız açısından önemlidir.

2005 yılından bu yana sosyal medya kullanımının artışına bağlı olarak sosyal medyanın etkisi de katlanarak artmaktadır. Müşterilere ulaşmanın en kolay yolu olan sosyal medya marka etkinliğini hızla arttırırken satışlarında katlanmasını sağlar.

Sosyal medya yönetimi tam olarak nedir?

Sosyal medya özelliği taşıyan sayfaların, uygulamaların ve hesapların nasıl kullanılması gerektiğini, kısa vade ve uzun vadede nasıl bir yol izleneceğini ya da kriz anında nasıl bir kriz yönetimi gerçekleştirilmesi gerektiğini, bütün bunların dışında marka imajının nasıl yapılması gerektiğini içerisinde bulunduran durumların tamamına denir.
İnternet ve elektronik ortamların hayatımızda çokça yer kapladığı bu çağda iletişim anlamında sosyal medyanın çok güçlü bir yeri vardır. Bu güç aynı zamanda markaların pazarlama stratejileri içinde bir besin kaynağı olarak görülmektedir. Bu nedenle iyi bir sosyal medya yönetimi markayı rakiplerinden birkaç adım ileriye taşır.

Etkili Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Olmalı?

İyi bir sosyal medya yönetimi geri planında çok titiz bir çalışmanın ürünüdür. Bu kadar derin bir araştırmanın sonucu olan bu medya yönetimi en ufak hatalarda bile başarıyla çıkılması için stratejiler kurmayı ve kriz anını en iyi şekilde yönetmenizi bekler. Kısacası sosyal medya yönetimi içerisinde hayatı çok az tolere edebilen bir çalışma bütünüdür.

Peki, etkili bir sosyal medya yönetimi nasıl olur? Sosyal medya yönetiminde ele alınması gereken unsurlar yer almaktadır. Bu unsurlar bir araya gelerek gerçekleştirilecek olan yönetimin kalitesini belirleyeceği için her bir adımın doğru şekilde hazırlanması gerekmektedir.

Etkili bir şekilde sosyal medya yönetmek için önemli kilit noktaları bulunmaktadır. Bunlar,

Hedef Kitlenizi Doğru Belirlemelisiniz

Sosyal medya yönetiminizi doğru bir şekilde yaptığınızı anlamanın esas noktası hedef kitlenize olan ulaşılabilme durumunuzdan geçmektedir. Bu nedenle kimlere hitap edecekseniz eğer bu konuda başarılı olmak, hedef kitlenizi belirlemenizden geçmektedir.
Burada ulaşılmak istenen kitlenin cinsiyet, bulunduğu yaş grubu, ilgi alanlarını bilmek bir gerekliliktir. Bu bilgiler sayesinde hedefinizde olan kişileri sınırlayabilir ve kitlenize odaklanabilirsiniz. Ayrıca bu detaycı davranış hedefinizdeki kitlenin mutlu olması ve kendisini özel hissetmesini sağlayacaktır.

Hangi Mecralarda olmalısınız?

Sağlam bir sosyal medya yönetimi için özellikle de arama motorlarında yani Google, Yandex gibi arama motorlarında yükselmek istiyorsanız eğer markanızın itibarını güçlendirmeniz gerekmektedir. Bunu en iyi şekilde seçtiğiniz sosyal medya sayfaları ve kullandığınız dil belirler. Bu nedenle hedef kitlenize ulaşmak için onların yer aldığı mecraları seçmek ve etkili ama anlaşılır bir dil kullanmak gerekmektedir.

İletişiminizi Doğru Yönetin

Diyalog yönetiminizi doğru kullanarak, hedef aldığınız kitlenin ve markanız arasındaki uzun süreli sadakatini inşa edebilirsiniz. Bunu yaparken mutlaka sosyal medya takipçilerinizi, belli özelliklere göre kategorilere ayırmalı ve ne tür paylaşımlar yaptıklarını incelemeniz gerekmektedir. Bu durum marka kampanyalarınızı belirlemenizde ve içerik yönetiminizde de işinize yarar.

Rakiplerinizi göz ardı etmeyin

Sektörde yalnız olmadığınız göre, rakipleriniz de sizin gibi sosyal medya yönetimi çalışmalarını gerçekleştirmektedir. Burada farkınız rakiplerinizi doğru şekilde inceleyebilmenizden geçecektir. Sosyal medyada içeriklerinde kullanılan dil, hangi sosyal medya sayfalarını yakın takipte oldukları incelenmesi gereken ayrım olacaktır.

Olmazsa Olmazlardan Reklam Yönetimi

İnternet ortamında verilen reklamlarla hedef kitleye ulaşmanın daha hızlı olduğu görüldüğünden ötürü markalar, sosyal medya yönetiminde internet reklamına büyük pay verirler. Reklam yönetimi sayesinde, markanın internet üzerinden diyalog kurduğu kitleyi analiz edebilir ve kitlenize özel kampanyalar ortaya çıkartabilirsiniz. Reklam yönetimi dışarıdan maliyetli gibi görünse de aslında doğru seçimlerle birlikte doğru şekilde kullanıldığında markaya çok fazla getiri sağlamaktadır.

Durum analizi yapmak

Sosyal medya paylaşımlarının analizlerini çıkartmak yönetimin başarısını görebilmek için gereklidir. Bu analizler doğrultusunda strateji değişiklikleri ya da aynı doğrultuda devam etme kararları verilmektedir. Bu sosyal medya paylaşımlarının analizleri özellikle Facebook, Twitter, Instagram gibi hesapların analizleri için sosyal medya yönetimi ile ilgilenen ajanslardan ihtiyaç duyulan destek alınabilmektedir.

Yukarıdaki adımları iyi şekilde analiz ederek markanın hedef kitlesine rahatça ulaşabildiği başarılı sosyal medya yönetimi gerçekleştirilebilir.

Markanızın sosyal medya analizine mi ihtiyacı var? Bizimle iletişime geçin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir