Google Alışveriş Reklamları Nedir?

GOOGLE SHOPPING ADS REKLAM MODELİ

Bir e-ticaret sitesine sahipseniz dijital pazarlama alanında kesinlikle kullanmanız gereken Google reklam modellerinden biri olan Google Alışveriş Reklamları veya diğer adıyla Google Shopping Ads nedir, bunu detaylıca anlatacağız.

Alışveriş reklamları, Google arama sonuçları sayfasının üst veya yan bölümününde sitenizdeki ürünlerin ürün adı, ürün fiyatı, ürünün görseli ve site adınızla birlikte listelenmesidir.

Setup34 Google Shopping Ads Advantage

Product Listing Ads olarak bilinen reklam modelinin Türkiye‘deki ilk adı Google Ürün Listeleme Reklamları’ydı, daha sonra bu Google Alışveriş Reklamları olarak güncellendi.

Google Alışveriş Reklamlarının Avantajları

 

Dönüşüm Odaklı Yüksek Tıklama Oranı

Kullanıcı burada ürünün hem adını hem görselini hem de fiyatını aynı anda gördüğü için tıklanma şansı daha yüksek oluyor. Kullanıcı deneyimi açısından olumlu bir kurguya sahip olan Google Alışveriş Reklamları tık başı maliyet üzerinden fiyatlandırılır. Ne kadar gösterim alırsanız alın kullanıcı tıklamadığı sürece hiçbir ücret ödemezsiniz. Ayrıca kullanıcı, ürünle ilgili tüm varyasyonları aynı anda görüp hem de tıklıyor ise %90 oranında o ürünü alma eğiliminde demektir. Bu yüzden bu reklam modelinde ödediğiniz ücretler diğer reklam modellerine göre biraz daha yüksek olsa da kesinlikle faydalıdır.

 

Fiyat Karşılaştırılması

Reklamını yaptığınız ürününüzde bir fiyat avantajınız varsa kesinlikle tercih sebebi olabiliyorsunuz. Çünkü diğer markaların ürünleriyle sizi kıyaslayan kullanıcı, fiyat odaklı bir alışveriş gerçekleştirmek istiyorsa ürünü satışa dönüştürmeniz çok daha kolay. Farz edelim, sizin ev eşyaları satan bir e-ticaret siteniz var. Yemek takımı almak isteyen bir kullanıcı X marka ürünlerle sizin markanızın ürünlerini aynı anda görüp rahatlıkla fiyat karşılaştırması yaptıktan sonra fiyat odaklı bir alışverişte tercih sebebi olmanız çok yüksektir. Bu durumda başka platformlarda rakip olmanız pek de kolay olmayan markalarla rekabet edebilirsiniz.

Setup34 Google Alışveriş Reklamları Fiyat Karşılaştırması

 

Birden Fazla Reklamla Arama Sonuçlarında Yer Almak

Google Arama Ağı Reklamlarını kullanıyorsanız aynı zamanda Google Alışveriş Reklamlarını da kullanmanız Google arama sonuçlarında daha fazla görünmenize ve satış oranınızın yükselmesine olanak sağlayacaktır.

Adwords Alışveriş Reklamları Nasıl Oluşturulur?
Mobilde Hatırı Sayılır Bir Alan Kaplama

Zamanla masaüstü kullanımından mobile hızlı bir şekilde yönelen kullanıcı sayısı aynı zamanda mobilden internet alışverişi yapma oranını da bir o kadar artırdı. Arama alanının büyük bir bölümünü kaplayan Google Alışveriş Reklamları dikkat çekici formatıyla, mobilden arama yapan kullanıcıları ürününüzü satın almaya yönlendiriyor.

Setup34 Google Alışveriş Reklamları Mobil Görünümü
Google Merchant Center

Peki buraya kadar her şey güzel ama bu alışveriş reklamlarını nasıl oluşturacağım diyorsanız. Öncelikle sitenizin mutlaka Merchant Center kaydı yapılmış ve ürünleriniz Google’a uygun xml formatında yazılmış olması gerekmektedir.

Merchant Center’a ürünlerinizi aşağıdaki opsiyonlarla yükleyebilirsiniz.

Google E- Tablolar

Bir Google E- Tablosu üzerinde, ürün verilerinizde güncelleme yaparsanız bunlar hesabınıza otomatik olarak uygulanır.

Planlı Getirme

İnternet sitenizde verileri içeren bir dosya barındırır ve Google’ın güncellemeleri getirmesi için düzenli bir zaman planlarsınız. Güncellemeler hesabınıza yalnızca getirme işlemi yapıldığında uygulanır.

Yükle

Bilgisayarınızda verileri içeren bir dosya tutar ve bunu SFTP, FTP, Google Cloud Storage veya manuel yükleme yoluyla hesabınıza düzenli olarak yüklersiniz.

Content API

Alışveriş için Content API, ürün listelerinizi otomatik olarak yüklemenizi sağlar. Bu seçeneklerden biriyle ürünlerinizi Merchant Center’a tanımladıktan sonra ürün kaleminizin çokluğuna bağlı olarak onaydan geçmesi için biraz zaman alabilir. Ayrıca ürünler yüklendikten sonra Teşhis bölümünden eksik, hatalı veya uyarı veren ürünleri optimize etmenizde fayda vardır. Ürünlerinizi yükledikten sonra her şey bitmiş sayılmaz. Son olarak Google AdWords içerisinden Alışveriş Reklamları oluşturmanız gerekmektedir. Merchant Center’a yüklediğiniz ürünlerin kimliği otomatik olarak AdWords kampanyası oluştururken tanımlanmış olacak ve size bundan sonra sadece seçmek kalacaktır. Bu süreçlerde bilgi sahibi değilseniz mutlaka bir uzman desteği veya bir dijital pazarlama ajansı tarafından teknik bir destek almalısınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir