Dijital Dönüşüm Nedir?

DİJİTAL DÖNÜŞÜM NEDİR?

Dur durak bilmeden değişen ve gelişen teknoloji ile iş dünyasında rekabet artarak devam ediyor. Asıl gücün müşterinin elinde olduğu ve online itibarın önem kazandığı şu günlerde markalar, hıza ayak uydurabilmek adına dijital dönüşüm sürecine giriyor.

Peki dijital dönüşüm nedir?

Dijital dönüşüm, birkaç teknolojiyle açıklanabilecek bir kavram değildir. Gelişen bilgi ve iletişim teknolojileriyle beraber değişen ihtiyaçlar karşısında daha etkili ve verimli hizmet vermek amacıyla insan, iş süreçleri ve teknoloji unsurlarında gerçekleşen bütüncül bir dönüşüme dijital dönüşüm diyebiliriz. Bir başka tanımlama yapacak olursak; dijital dönüşüm, teknolojinin değil iş yapma şeklinin dönüşümüdür diyebiliriz.

Dönüşümün Ayak İzleri

Web 2.0, bulut bilişim, yapay zeka, artırılmış gerçeklik, dijital medya, büyük veri, 3B yazıcı gibi kavramlar gündelik hayatta bile daha fazla konuşulur olmuşken dijital dönüşümün çığır açan etkisini hissetmemek mümkün değil. İlk olarak analog kayıtların dijital ortamda işlenir hale getirilmesi (otomasyon), bu süreçlerin dijital ortama aktarılmasından sonra (e-hizmet), gelinen son noktada ise tüm iş dünyası, kurumsal varlıklar kendilerini ve hizmetlerini dijital ortamda yeniden tanımlamaktadır.

Dijital dönüşüm süreci, hızla değişen yeni koşullara ve beklentilere uyum sağlamayı gerektiren bir süreç olduğundan dolayı dijital dönüşüme girmeye karar veren markalar bunun kolay bir iş olmayacağını bilmelidir. Dönüşüm sürecini tamamlamak çeviklik ve devamlı bir uyumluluk ister.

Dijital dönüşüm, süreklidir. Daimi bir yenilik ve inovasyon içerisinde olmayı gerektirir.

Dijital dönüşüm için tek bir çözüm ya da uygulanması gereken hazır bir paket yoktur. Bunun yanı sıra çözümün ne olduğu hakkında da net bir cevap bulunmamaktadır.

“Bir Dijital Pazarlama Ajansı Markanızı Nasıl Değiştirir?” yazımızı okumayı unutmayın.

Müşteriler konusunda markaların yaşayacağı handikaplardan biri de teknolojinin sürekli ve hızlı bir gelişim halinde olmasına karşın, insan alışkanlıklarını değiştirmenin zor olmasıdır. Dijital dönüşümde başarı sağlamak ise birbirinden farklı unsurları (insan, teknoloji vs) birlikte dönüştürme ve yönetmeye bağlıdır.

Dijitale uyum sağlama sırasında iş ve işlemler de bekletilemez. Bu noktada, dijital dönüşüme yeni bir tanım daha ekleyebiliriz ki o da şudur; dijital dönüşüm geçmiş, şimdi ve geleceği aynı anda düşünüp tüm bu unsurlara göre aksiyon almaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir