Dijital Pazarlamada Başarıya Ulaşmak İçin Google Analytics Klavuzu

GOOGLE ANALYTICS NEDİR – NASIL KULLANILIR?

İnsanları anlamak dijital pazarlamanın temelini oluşturur.

Etkili bir dijital pazarlama stratejisi oluşturmak için insanları anlamak; online davranışlarını iyi izlemek ve nasıl etkileşime geçilmesi gerektiğini iyi kavramak gerekir.

Pekala, pop-psikolojinin veya tek noktadan hizmet klavuzlarının bu denli yaygın olduğu platformlardan, dijital pazarlama stratejilerinde kullanabileceğimiz, online davranışlar hakkında doğru enformasyonu nasıl edinebiliriz?

Dijital pazarlama stratejisi oluştururken yararını göreceğimiz en güçlü araçlardan biri tabii Google Analytics.

Ancak Google Analytics’in karmaşıklığı içinde yitip gitmek, gerçekten neyin öğrenilip, neyin veri olarak kullanılabileceğini bilememek bizi yoldan çıkarabilir.

Hazırladığımız Google Analytics klavuzu, bu araçta kullanabileceğiniz temel özellikler neler bunlara değinecek.

Davranış ve Kitle:

Detaylara dalmadan önce, bu klavuzla neleri açıklığa kavuşturacağımızı açık hale getirelim:

1.Yapmayacağımız şey: size Google Analytics’in her bir ayrıntısını açıklamak ve her bir özelliği nasıl kullanacağınızı göstermek. Birincisi, bu hem bizim için hem de sizin için yorucu bir okuma olacaktır. İkincisi bununla ilgili ayrıntılı yüzlerce klavuz bulabilirsiniz.

2. Burada gerçekleştimek istediğimiz ise Analytics datanızı yorumlamada çok daha bütünsel bir yaklaşımda bulunmak; içerik pazarlamada stratejinizi okuyucularınıza nasıl daha uygun hale getirebileceğinizi ve okuyucularınızla nasıl daha doğru etkileşimde bulunabileceğinizi araştırmak.

 

Kitle:

Tahmin ettiğiniz gibi kitle kategorisi, site ziyaretçilerinizi analiz etmeniz için bakılması gereken ilk yer. Burada lokasyonu, yaşı ve cinsiyeti filtreleyebilir, demografik ayrıntıları edinebilirsiniz. Yeni veya müdavim okuyucu kitlenizi keşfedebilirsiniz.

Davranış:

Daha spesifik olarak, kitlenin en çok nereye ilgi gösterdiğini, sitenize ulaşmak için hangi yolu kullandıklarını ve ne sürede sitenizde kaldıklarını gösterir.

Davranış kategorisinin Genel Bakış alt sekmesinde insanların sitenizle nasıl etkileşime geçtiklerini, sayfalardaki durma sürelerini gösterir. Hemen çıkma oranı ve çıkış yüzdesini verir.

Fakat tüm bu bilgiler içerik pazarlama stratejinizi nasıl etkiler?

Kitle Verilerini Kullanarak İçerik Pazarlama Stratejisi Geliştirme

İyi bir strateji için verileri iyi analiz etmek, hangisinin ivedi ve öncelikli dikkate alınması gereken olduğuna karar vermek gerekir.

 

Demografik Verileri Kullanma

Google Analytics’te demografik veriler yaşa ve cinsiyete bölünür. Bu veriler sitenizin hedef kitlesini ve hedef kitlesine olan yaklaşımını yapılandırmada yardımcı olur.

Yaş ve cinsiyet oranlarını gözeterek asıl hedef kitlenize hitap edip etmediğinizi anlayabilirsiniz. Başarıya ulaştığınızı gördüğünüz takdirde daha geniş ya da farklı türden kitleyi hedef haline getirebilirsiniz.

İlgi Alanlarına Göre Yan Pazarlarınızı Öğrenin

İlgi Alanları alt sekmesi ile kitlenizin ilgilendiği alanlara göre içeriklerinizi yönlendirebilirsiniz.

Örneğin dağcılık sporuyla ilgili bir e-ticret siteniz varsa, site ziyaretçilerinizin aynı zamanda seyahat siteleriyle ilgilendiklerini görebilirsiniz. Gezilecek yerlere ya da tırmanış rotalarına dair blog içerik sayfası oluşturmak veya bu konseptte özel kampanyalar düzenlemek site trafiğinizi arttıracaktır.

Yeniler – Geri Gelenler Arasındaki Denge Önemli

Kitle kategorisinin alt sekmesindeki Davranış bölümünde Yeniler-Geri Gelenler istatistiği bulunur. Bu istatistiğe göre yeniler ve geri gelenlere nasıl hitap edeceğinizi çözümleyebilirsiniz.

Örneğin yeniler, geri gelenlerden daha kısa duruyorsa sitenizde yeni ziyaretçilerinizi yakalayacak kimi değişiklikler gerekmektedir.

Pop-psikolojide “Kapıya Ayak Koyma” teorisi, pazarlama stratejilerinin sıklıkla uyguladığı teknikler arasındadır. Yapılan araştırmalara göre, önce küçük şeylere razı gelen insanlar, sonrasında daha büyük şeylere daha hızlı rıza gösterebiliyor. Bu tekniğe göre sitenize yeni gelenlere pop-up’larla e-bülten teklif etmek ya da kampanya sunmak sitede kalma sürelerini arttırabilir.

Davranışsal Veri Kullanarak İçerik Pazarlama Stratejisi Şekillendirme

Sitenizi kimin ziyaret ettiğini görebilmek kadar, ziyaretçilerin sitenizle nasıl etkileşime geçtiğini görmek de önemlidir. Bunun için Analytics’in Davranış kategorisine bakıyoruz.

 

Ayrıntılı İçerik İncelemesi ve Açılış Sayfalarını Kullanarak Otorite Biçimlendirme

Davranış kategorisi altında Site İçeriği alt sekmesi Ayrıntılı İçerik İnceleme ve Açılış Sayfaları bölümlerini içerir. Bu iki bölümden gelen veri akışını kombine ederek online içerik yayınlama sürecinizi doğrudan kullanıcılarınıza adapte edebilirsiniz.

Ayrıntılı İçerik İncelemesi size en popüler sayfalarınızı gösterirken, Açılış Sayfaları ziyaretçilerin hangi sayfalara girmeye eğilimi olduğunu verir. Bu iki veri bileşeni sayfa değerinizi ölçmek adına önemli bilgi verebilir.

Örneğin, blog sayfanız, bilgi veya ticaret sayfalarınızdan daha fazla trafik alıyorsa, otoritenizi blog sayfası üzerinden konumlandırabilirsiniz.

Google sıralamasında iyi bir otorite şekillendirmenin önemli iki yolu vardır. İlki, site içi bağlantı vermektir.Bu şekilde okuru site içerisindeki linklere yönledirebilir, sitede durma süresini arttırabilirsiniz. İkincisi, “backlink” denilen geri bağlantı verme yöntemidir. Bu biçimde güvenilir sayfalardan kendi sitenize referans vererek Google’ın gözüne girebilir, “rank”ınızı yükseltebilir, otoritenizi şekillendirebilirsiniz.

Google Analytics kaydınızı buradan oluşturabilirsiniz!

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir