Sosyal Medya’da Pazarlamanın Olmazsa Olmazları

SOSYAL MEDYA’DA PAZARLAMANIN 10 VAZGEÇİLMEZ KURALI

Sosyal medya pazarlamasının temellerini bilmek markanız için daha güçlü ve anlaşılır içerikler oluşturmanıza yardımcı olabilir. Hazırlanan güçlü içerikler kitlenizi yükseltir ve her bir gönderiyle bağlantı kurar. Sosyal medya pazarlamacılığının temellerini anlamak önemlidir. Bu süreçte ister kendiniz ister bir sosyal medya ajansı ile çalışın sosyal medya pazarlaması ile projeye sağlam bir temel oluşturmanıza yardımcı olacak 10 temel kural şunlardır:

Dinleme

Her müşteri için veya kendi markanız için ne yapmanız gerektiğini anlamak için daha fazla dinlemeniz ve daha az konuşmanız gerekir. Konuşmaya başlamadan söylenenlere kulak verin. Kitlenizi araştırın ve hangi ihtiyaçların karşılanmasını istediklerini öğrenin. Bilgilere sahip olduktan sonra, yalnızca başka bir sosyal medya yayınından ziyade, kitleye değer katacak içeriklerin küratörlüğünü yapabilirsiniz.

Odaklanma

Bazen sosyal medya pazarlama dünyasında, her uzmanlık alanında yetenekli olmanız gerektiğini hissediyorsunuz. Gerçekçi olarak, belirli yönlere odaklanmak ve her şeyi bilmek yerine belirli alanlarda uzmanlaşmak daha iyidir. Yüksek düzeyde odaklanmış bir sosyal medya stratejisi, aşırı genellenmiş geniş bir stratejiden ziyade başarı için daha iyi bir şansa sahiptir.

Setup34 Sosyal Medyada Pazarlama Kuralları

Değer

Bu, birçok sosyal medya pazarlamacısının başlangıçta mücadele ettiği bir şey. Yalnızca ürün ve hizmetlerin tanıtımına odaklanır ve başka hiçbir şey yapmazsanız, kitleniz sizi dinlemeyi durduracaktır. Kitleniz için takipçilerinize değer katmanız ve dikkatini çekecek diğer içerikleri dahil etmeniz gerekir.

Erişilebilirlik

İçeriği yayınlamanın ve içeriği yeniden amaçlamanın amacı, zaman içinde kaybolmamasıdır. İçeriği tutarlı bir şekilde yayınlamak ve Web’deki sohbetlerinize katılmak, markanızın fark edilmesini sağlamaya yardımcı olacak ve süreçte daha fazla bilgi sahibi olacaksınız. Takipçilerinizin yanından kaybolmayın ve onlarla iletişiminizi kesmeyin.

Kalite

“Nicelikten çok kalite” sosyal medya pazarlamasında da geçerlidir.  İçeriğinizle düzenli olarak etkileşimde bulunan ve onlardan daha hızlı geçen 1 milyon çevrimiçi bağlantıya sahip olmak, hiç ilgilenmeyen 10 milyon bağlantıdan daha iyidir. Bu sebeple kaliteli içerik üretimi en önemli önceliklerinizden olmalıdır.

Setup34 Sosyal Medyada Pazarlama Kuralları Kalite

Yayınla

Kaliteli içeriği yayınlayarak, kitlenizin ve takipçilerinizin kalitesi, içeriğinizi kendi kişisel sayfalarında paylaştıkları da gösterilecektir. İçeriğinizin bu paylaşımı ve tartışılması, arama motorları ve sosyal medya platformları aracılığıyla daha kolay bulunmanızı sağlar. Daha fazla görünürlük sağlamak için, içeriğinizi markanızdan kişisel hesaplarınıza aktarmanızı öneririz.

Teşekkür

Birisi markanızla ilgili bir soru sorduysa, onları görmezden gelir misiniz? Aynı kavram çevrimiçi olarak geçerlidir. Kitlenize açık olmak önemlidir çünkü onların ihtiyaçlarını önemseyen gerçek insanlar olduğunu ve kitlenizle ilişkiler kurmanıza yardımcı olduğunu gösterir. Bu süreçte destek aldığınız bir sosyal medya ajansı markanıza gelen sorulara anında yanıt verebilir ve kurumsal iletişiminiz açısından data toplamanıza ve doğru kararlar olmanıza katkı sağlayabilir.

Karşılık

İçeriği paylaşmak için zaman ayırmazsanız, kitlenizin içeriğinizi de paylaşması ne kadar olasıdır? Zaman zaman diğer kaynaklardan yayınlanan içeriklerin paylaşılması sosyal medya stratejinizin bir parçası olmalıdır. Gönderdiğiniz içeriğin yanı sıra diğer kaynakların markanızı görmesine izin vermek için mükemmel bir karışım oluşturur. Karşılık!

setup34 Sosyal Medyada Pazarlama Kuralları Karşılık

Etki

Word-of-mouth pazarlama hala güçlü bir tekniktir. Kitlenizin yayınlarla etkileşime girmesine ve markanızla etkileşim kurmasına rağmen, kitlenizin markayla ilgili olarak gerçekten konuşmasını sağlamak diğerlerine de etkilidir. Yine, kitlenizle bağlantı kurmak ve onlarla ilişkiler kurmak bu sürecin önemli bir parçasıdır.

Sabır

Sosyal medya ve içerik pazarlama başarısı bir gecede gerçekleşmez. Her şey gibi, başarılı olmak için zaman ayırmanız ve hedeflerinize bağlı kalmanız gerekir. Anında sonuç görmüyorsanız sabırlı olun. Bu aynı zamanda markanın ne yaptığını,  farklı ve daha verimli bir şekilde neler yapılabileceğini değerlendirme şansı verir.

Bu kuralların bir çoğuna dikkatli bir şekilde uyuyorsunuz fakat bu çalışmalarınızı kısa zamanda satışa dönüştürmeniz için sadece bunlar yeterli olmayacaktır. Google Reklamları bu süreçte sizin tam da aradığınız araç. Konuya bir kısmıyla hakimseniz veya öğrenmek istiyorsanız ;

Buradan dilediğiniz gibi ulaşabilirsiniz.

Eğer bunun için profesyonel bir destek almak istiyorsanız;

“Google Adwords Dijital Pazarlamada Vazgeçilmeziniz” yazımızı mutlaka okumanızı tavsiye ederiz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir